Populära inlägg

torsdag 26 maj 2016

Nu händer det grejor!!

Det finns vissa saker som verkar vara förutbestämda.......
Man kan ta olika vägar för att försöka undvika att reda ut saker på riktigt, bara för att komma på att det bara blir värre och värre, livet tvingar en till att ta ställning för eller senare, väljer man det senare så måste man vara beredd på att ta massivt med skit, men om det är den mängden som krävs för att man ska utvecklas....ja då är det helt rätt när man tittar tillbaka i backspegeln.
Hur många gånger har man inte kommit på att om jag inte hade träffat just den personen just då i livet så hade jag inte gjort si eller så och inte hamnat just där jag är nu....precis där jag ska vara.
Men detta är en lång process som nu på senare tid verkar accelerera allt fortare, särskilt om man inte är just där man ska vara.
Så nu är tiden för extremt hårda beslut, livsförändrande beslut....skrämmande va?
Antingen känns det som om man är inne i ett evigt rullande hamsterhjul och man verkar inte vara förmögen att kliva av, och mår sämre och sämre, allt förblir oförändrat och man trivs inte, vill kliva av men det känns väldigt farligt.
Det är ok, spring i det hjulet då i resten av ditt liv, det är helt upp till dig, du behöver bara rättfärdiga det för dig själv och ingen annan.
Eller så händer det en väldigt massa saker och man vet varkens ut eller in, får den ena käftsmällen efter den andra och man kämpar emot, ska vara stark, att våga vägra att ta ett beslut. Eller ändra någonting som en gång stämde med dina känslor, men har nu ändrats.
Har ni tänkt på ert liv på sista tiden?
Gamla minnen som dyker i tankarna jämt och ständigt, saker man gjort, känslor man haft osv.
Många har börjat reflektera över sina liv och vart de är på väg, var det verkligen bättre förr, eller förskönar vi bara det förflutna?
Reflektera gärna, men glöm inte att det är framåt vi ska......
2013.....värsta skitåret i mitt liv, allt gick fel, kvittade vad jag gjorde, det var bara smäll på smäll, läxa efter läxa.......så stark jag blev, det var helt perfekt nu när jag tänker tillbaka, det ledde mig till att ta ett beslut som jag omöjligt hade varit redo för om jag inte hade gått igenom den skiten då..2013.
Ett beslut som jag behövde ta.....jag drog rejält i handbromsen och stannade bara för att andas....som jag så väl behövde.
Jag höll på att klämma in år av erfarenheter inom en liten tidsram, det var så intensivt att jag tappade fotfästet rejält, tappade bort vart jag var på väg......men jag behövde uppleva det.
Jag hade en livsfilosofi och det var......när man blir gammal och tittar tillbaka på sitt liv, så ska man inte ångra alla de saker man inte vågade göra.
Så jävlar vad jag vågade!!!
Jag tog varje tillfälle att få så många upplevelser jag kunde....
Jag har kommit ut ur det som en ny person med mer perspektiv, mindre dömande och med mer kärlek och ödmjukhet i hjärtat.
Bitterhet, vad är det?
Den har flygit sin väg för att aldrig mer återkomma.
Slutresultat?
Ok kanske inte slutresultat för färdig blir man aldrig.... men nu är jag helt plötsligt vegitarian, på väg att utforska möjligheterna på att bli vegan.
Dricker inte en droppe alkohol, känner inte mycket sug efter sötsakerna som innan (förutom vissa dagar i månaden hi hi)
Har börjat meditera, lever efter vad hjärtat säger istället för det evigt surrande,dömande , skitjobbiga och självkritiska tankarna.
En klok kvinna sa en sak till mig för en tid sen.......när man tror att man ska dö av allt som händer i en jobbig livs situation, så gör man inte det...man ömsar bara skinn och kommer ur det vackrare och starkare.
Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar