Populära inlägg

fredag 25 september 2020

.....

 Jag är i ett läge där jag bara vill skrika högt inom mig, för skrika ut kan jag ju inte göra....

Det finns så mycket inom mig att det inte längre finns plats för allt trams och för alla tragedier jag har mött ensam.

Känns som om jag vill gråta hela tiden, som om jag är fylld ända upp av tårar och att det skvalpar över lite då och då.

Det finns en sida av mig som jag inte kan visa fullt ut, vanligt folk förstår inte den och det är värdelöst att försöka upplysa dem.

Så många tankar och ideer som inte värderas eller blir förstådda, känns som om man bara fattar på ytan och inte på hur viktigt vissa saker är.

Om man lever så hela tiden, då slutar man dela med sig vad man känner på riktigt och kör den ytliga varianten, för det är den som kan förstås och värderas.

Folk vill inte veta vem man verkligen är eller vad man går igenom på riktigt, och det är enkelt.....därför man har sitt eget och det är det som betyder nått.

Jag håller med, det är därför som jag är tyst, det är därför jag inte berättar. Det är därför ingen vet vad som har hänt nu och många händelser som jag helt enkelt bara ätit upp, försökt att begrava.

Ibland vill folk veta av ren nyfikenhet, skvallerfaktorn....underhållning, det finns ett värde i det med ju absolut.

Kan man hata någon på ett likgiltigt sätt? Jag undrar det, för det jag känner är hat, men jag önskar inget illa, jag önskar bara ingenting för det är verkligen vad personen betyder, ingenting.

Kan man ångra hela sitt liv? All tid man har spenderat på fel människor som man kunde lagt på sig själv istället, precis så som folk alltid har gjort och gör........

Jag känner mer och mer att dom inte är värda min tid, den är min, jag börjar bry mig mindre om människor, snart kanske jag förlorar lite empati också, det hade varit toppen.

Men här sitter jag och gnäller, jag som har allt man kan önska sig plus lite mer än jag kan tugga och lite mer nertvingat på mig. Ändå vill jag bara skrika, kanske skrikgråta....fast det kommer ju inte hända.

Jag kan bara säga, vem fan behöver en tv när man har levt mitt liv med alla karaktären som gästspelat och denna kaosfilm är inte slut än, nä.....jag väntar bara på den stora finalen, och den kommer att bli för mycket och mer som allt annat......jag väntar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar