Populära inlägg

söndag 22 maj 2016

Dags att spy ut lite på detta jävla samhället vi lever i!!!!!

Vaför är det så att man ibland låter sitt kontrollbehov och osäkra ego ta över?
För är det inte så att de som är snabba att kritisera andra ofta har ett behov av att rikta sin uppmärksamhet utåt?
Det verkar vara en flykt för att slippa ta tag i sina egna problem och osäkerheter...man pekar på andras brister för att slippa arbeta på sig själv.
Om man är väldigt upptagen med viktigare saker, ja då finns det verkligen ingen tid att peka på andra och lägga näsan i blöt där den inte är önskad.
Varför gör inte han si eller så, för det är vad som förväntas av honom? Förväntas av vem? Av dig?
Vilken roll har du i detta? Jasså, ingen? Men vem fan e då du att tycka och tänka om mig?
Är du en moralpolis som tagit på dig ett eget uppdrag?
Lev och låt leva, nu e vi tillbaka på kontroll igen.
Låt mig få berätta om kontroll..........
Vi föds på sjukhus och registreras, sen en vecka senare ska det göras hembesök av bvc.
Det skrivs i journalen om din hemmiljö.
Sen ska det vägas och mätas , kontrolleras...som om vi föräldrar inte är kapabla att se och känna om något är fel själva.
Vi är ni inne i systemet....vaccinationer på löpande band, det förväntas av oss goda föräldrar och vi bör inte ifrågasätta något.
Sen börjar kontrollerna av barnets utveckling, kan han sitta, le, följa med blicken? kan han bygga klossar när han e 2 år osv.
Passar man inte in där, då ska det registreras i systemet så att han får rätt hjälp heter det......
Sen ska vi inte snacka om förskolan....det kunde vara världens underbaraste jobb och miljö för barnen med rätt förutsättningar.....Här ska det utvecklas och påtvingas aktiviteter som långt ifrån passar alla dessa barn, men de måste lära sig att lyda för att det ska fungera smidigt, och tacka gud för att många barn är födda rebeller ( helst i trotsåldern hihi).
Sen är det dags för skolan, där alla ska passa in, man får inte vara konstig eller sticka ut, och även om man har följt kontrollerna hela vägen och varit en lydig och duktig förälder som litar på systemet och verkligen tror att allt detta är för barnens bästa....så får man en chock när man inser att ens barn inte för den hjälp han har rätt till.
Det finns FETA sprickor i systemet, då helt plötsligt ska man på ett värdigt sätt försöka kämpa för att ens barn ska ha det bra i det påtvingade systemet...styrt av PENGAR!!
En självklar rättighet mina barn har är att få känna sig trygga i skolan som staten TVINGAR dom att vara i varje dag!!
Där har jag som förälder inga rättigheter och inte barnen heller, bryter man mot det, ja kommer soc att knacka på dörren och hela ens värld håller på att rasa.
De har den makten....det är ofta rädslan som hindrar en från att lyssna på mammahjärtat.
Om allt går smidigt och barnen passar in i systemet, men då finns det ingen anledning att ifrågasätta något.
Men jag har alla anledningar i värlen att ifrågasätta hur allt är uppbyggt , mina barn passar inte in i detta sjukt kontrollerande system, inte jag heller för den delen, men jag har tuggat och svalt....vill ju inte verka konstig...men nu......skiter jag fullständigt i vilket!!
Jag är inte rädd för ett enda jävla skit, allt som sklulle kunna gå fel har gjort det, då förändras man, man blir STARK!
Prova att inte ta ert barn till tandläkaren ett år...se vad som händer, jag garanterar att ni blir chockerade.....
Alla dessa tjänster och erbjudande staten har till era barn......är inga tjänster i verkligheten, inte om ni väljer att avböja.
Då jävlar vänder det snabbt från gulligull till ett jävla liv med rättsliga åtgärder.
Men fortsätt att säga att du är fri, upprepa det varje dag....det behövs för de som har vaknat.
Jag har suttit på så många möten med skolan, rektor, kuratorer, specialpedagoger för att prata, vädja, hota mig till hjälp för mina barn.....det tar på ens krafter, kan inte ens förklara.
De tror att man är dum i huvet, smeker en med ord utan att svara på direkta frågor eller komma med verkliga lösningar....för det handlade aldrig om mina barns välmående, det handlar om pengar...så varför får inte våra skolor mer pengar? Jo för att staten skiter väl i hur vi egentligen mår, barnen investeras det inte i.
Inte nog med allt detta, sen ska folk som inte har med ens affärer att göra, snoka, lägga sig i och tro sig ha rättigheter att döma ut varandra, skvallra om varandra och sätta dit varandra.....
Nä, någon måtta får det vara...nu får ni börja vara snälla mot varandra istället och stötta, uppmuntra, höja varandra.
Vi är inte alla lika, vi är olika och det i sig är bara underbart, peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar